نماینده سابق مجلس: گویا اقلیت هوچی‌گر وظیفه دارد مانع پیشرفت ایران شود/ جریان اقلیت کاری را انجام می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای به سرانجام نرسیدن مذاکرات دنبال می‌کنند/ مردم از دعواها و منازعات سیاسی ناراضی و خسته هستند

اقتصادنیوز سه شنبه 02 تیر 1405 - 08:28
اقتصادنیوز: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم خطاب به جریان اقلیت، اظهار کرد: این‌گونه نیست که مذاکره‌کنندگان خودسرانه وارد مذاکرات شده باشند یا هرآنچه دشمنان نظام و انقلاب دیکته کرده‌اند پذیرفته یا به آنان امتیاز داده باشند. مذاکرات با پشتوانه میدان انجام شد .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ابراهیم نکو با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر کنار گذاشتن اختلافات از هر نوع موجه و غیرموجه و جلوگیری از تبدیل آن به تنازع و تفرقه، تصریح کرد: این تأکید به دلیل ضرورت توقف گفتارها و رفتارهای تحریک‌آمیزی است که می‌تواند بر اتحاد داخلی و روند مذاکرات تأثیر منفی بگذارد و آن را با شکاف‌ها و اشکالات متعدد مواجه کند.

جریانی با گفتار و کردارش، بهانه‌ در اختیار دشمنان نظام و انقلاب قرار داده است

وی یادآور شد: بسیاری از مداحان، روحانیون، نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی صاحب‌تریبون در مسیر وحدت و انسجام ملی حرکت می‌کنند و جز اندکی افراد، کسی را ندیدم که به وحدت و انسجام ملی آسیب بزند. این جریان با گفتار و کردار خود بسترساز سوءبرداشت‌ها شده و خوراک و بهانه‌ در اختیار دشمنان نظام و انقلاب قرار داده است در حالی که حتی اگر انتقادات آنان به‌جا هم باشد، بهانه‌ای بزرگ به دشمنان می‌دهد تا با بزرگنمایی اختلافات، آن را به‌عنوان شکافی در حاکمیت مطرح کنند.

هدف مردمی که در تجمعات حاضر می‌شوند همراهی با جریان اقلیت نیست

نماینده پیشین مجلس، افزود: این جریان با اقدامات خود پیام وحدت و وفاداری مردمی را که بیش از ۱۰۰ شب در تجمعات شبانه حضور داشته‌اند به چالش می‌کشد. مردمی که در این تجمعات حضور یافته‌اند، هدفشان همراهی با این جریان اقلیت نیست، بلکه بیش از ۱۰۰ شب است با حضور در خیابان‌ها از نظام و انقلاب حمایت کرده‌اند تا آنچه به خیر و صلاح ایران، نظام و خودشان است، محقق شود.

مذاکرات با پشتوانه میدان انجام می‌شود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم خطاب به این جریان اقلیت، اظهار کرد: این‌گونه نیست که مذاکره‌کنندگان خودسرانه وارد مذاکرات شده باشند یا هرآنچه دشمنان نظام و انقلاب دیکته کرده‌اند پذیرفته یا به آنان امتیاز داده باشند. مذاکرات با پشتوانه میدان انجام شد و فرآیندی رقم زد که ایران به دشمنان خود نشان دهد با کشوری واحد و یکپارچه مواجه هستند، نه کشوری چندپاره. در این روند، مسئولان مرتبط تحت نظر مقام معظم رهبری با وسواس، دقت و هوشیاری فراوان به این جمع‌بندی رسیدند که منافع و خواسته‌های ایران را در مذاکرات به طرف مقابل بقبولانند. بدون‌تردید، دستورات رهبر معظم انقلاب در این موضوع نافذ بوده و مذاکرات بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده انجام گرفته است.

نکو ادامه داد: گلایه اصلی این است که چرا عده‌ای محدود بر اعتقادات مردم و منافع ایران بنزین می‌ریزند و آتش اختلاف را شعله‌ور می‌کنند و تلاش دارند مسیر مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار دهند؟ ایران نباید تحت تاثیر یا سیطره اقلیتی باشد که تریبون در اختیار دارند و آزادانه در هر زمینه‌ای که دوست داشته باشند سخن می‌گویند و اکثریتی از نظام را که دلسوزانه در پی به سرانجام رساندن مذاکرات و ایجاد آرامش روان برای مردم هستند را تحت فشار شعارها و تحریکات خود قرار دهند.

توهین به پزشکیان، قالیباف و عراقچی توهین به قاطبه مردم است

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه عده‌ای اندک که در تجمعات خود از الفاظ زشت و توهین‌آمیز علیه رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه استفاده می‌کنند به قاطبه مردمی که به این مسئولان علاقه‌مند هستند و به آنان رأی داده‌اند، توهین می‌کنند، تاکید کرد: منطقی‌ترین و حساب‌شده‌ترین راه این است افرادی که برخی از آنان از مجلس شورای اسلامی اقدام به تحریک همفکران خود کرده‌اند، صبر کنند تا نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا به مجلس ارائه شود و انتقادات یا ایرادات خود را در جریان بررسی در مجلس مطرح کنند.

مردم از دعواها و منازعات سیاسی ناراضی و خسته هستند

وی با تاکید بر اینکه مردم از دعواها و منازعات سیاسی که زندگی و معیشت آنان را به وضعیت کنونی رسانده است، ناراضی و خسته هستند، تصریح کرد: گناه این شرایط بر عهده همین جریان نامعقولی است که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

نکو در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر سکوت و انفعال سایر صاحبان تریبون در برابر اقلیت وحدت‌شکن و آسیب آن برای وحدت ملی، گفت: وحدت میان ایرانیان و جریان‌های سیاسی مختلف از پیش از انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس وجود داشته است، اما وحدتی که بتواند یکصدا در برابر تهدیدهای سنگین خارجی بایستد، اهداف خود را به دشمنان تحمیل کند و با تداوم حضور میدانی مردم از پشتوانه اجتماعی برخوردار باشد، منحصر به این دوره است. مردم با حضور خود در خیابان‌ها و میدان‌ها، همه جریان‌های سیاسی و مسئولان کشور را به پایبندی به وحدت، یکپارچگی و جلوگیری از گسست در صفوف ملت دعوت می‌کنند.

نماینده پیشین مجلس افزود: زمزمه‌هایی وجود دارد که دشمنان در آن سوی مرزها، حرکت این جمع اندک را به‌مثابه اختلافی بزرگ و عمیق در داخل حاکمیت نظام و انقلاب تلقی می‌کنند، در حالی که واقعیت چنین نیست. اکنون در داخل باید رویه‌ها اصلاح شود و عقلا، بزرگان نظام و صاحبان تریبون به موضوع وارد شوند. بزرگان نظام هم باید با تصمیمات‌شان مانع از تحریکات، رفتارهای ساختارشکنانه و اقدامات تفرقه‌افکنانه‌ای شوند که موجب تضعیف وحدت و ایجاد اختلاف می‌شود و می‌تواند اتفاقات نامطلوبی رقم بزند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تصریح کرد: نباید فراموش کرد سکوت این افراد یا انفعال صاحبان تریبون در برابر اقلیت وحدت‌شکن می‌تواند این تصور را در اذهان ایجاد کند که با اقدامات و رفتارهای جریان اقلیت تندرو همراهی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به وظیفه دستگاه‌های قضایی و نظارتی در قبال وحدت‌شکنان، گفت: دستگاه قضایی نه‌تنها تمایلی به وقوع چنین اتفاقاتی در کشور ندارد، بلکه اساسا مخالف آن است. اما وقتی اقدامات جریان اقلیت به مرحله‌ای می‌رسد که هیچ توصیه، انتقاد یا نصیحتی در آن اثرگذار نیست، دستگاه‌های قضایی و امنیتی وظیفه خود را انجام خواهند داد.

نکو تصریح کرد: مشکلات مردم بسیار فراتر از موضوعاتی است که تریبون‌داران این جریان اقلیت از بیان آن خودداری می‌کنند. آقایان و خانم‌های تندرو اگر در کوچه و بازار، شهرها و روستاها حضور پیدا کنند، خواهند دید مردم در چه شرایطی و تحت چه فشارهای اقتصادی زندگی می‌کنند. همین مردم از جریان اقلیت فهیم‌تر و وفادارتر هستند؛ چرا که با وجود همه فشارهای اقتصادی، از شعور سیاسی، اعتقادات و ایمان بالایی برخوردارند و برای حفظ نظام و انقلاب این فشارها را تحمل می‌کنند اما این اقلیت هوچی‌گر گویا وظیفه دارد مانع پیشرفت کشور شود. به نظر می‌رسد افراد وابسته به جریان تندرو به دنبال بازگرداندن مردم ایران به عصر حجر هستند.

جریان اقلیت کاری را انجام می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای به سرانجام نرسیدن مذاکرات دنبال می‌کنند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم ادامه داد: حتی جریان اقلیت تفاوت چندانی با رژیم صهیونیستی ندارد. کافی است شعارها و رفتارهای این جریان بررسی شود تا اشتراکاتش با سخنان و اقدامات صهیونیست‌ها مشخص شود. این جریان تأکید می‌کند نباید مذاکره‌ای صورت گیرد و رژیم صهیونیستی نیز معتقد است مذاکرات به ضررش است. در این موضع‌گیری نوعی اشتراک وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. این جریان همان کاری را انجام می‌دهد که مقامات رژیم صهیونیستی برای به سرانجام نرسیدن مذاکرات دنبال می‌کنند، حتی با شدت بیشتری.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی باید تکلیف افرادی را که رفتارهای ساختارشکنانه دارند و مردم را تحریک می‌کنند، روشن کند. چه‌بسا اگر در این زمینه تأخیر شود، هزینه‌های بیشتری بر مردم، ایران و نظام تحمیل شود که در راستای جنگ نرم دشمن و به سود او خواهد بود و بدون وقوع جنگ نیز منافع دشمن را تأمین می‌کند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.