پایان کار ۶ کارگاه زیرزمینی طلا در تبریز

مشرق نیوز سه شنبه 02 تیر 1405 - 01:31
دادستان عمومی و انقلاب ورزقان از شناسایی و انهدام ۶ کارگاه غیرمجاز استحصال طلا در تبریز خبر داد و گفت: در این عملیات ۱۴ تن سنگ طلا و تجهیزات مربوطه کشف و ضبط شد.

به گزارش مشرق، علی لطفی‌وند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش فعالیت‌های غیرمجاز حفاری برای استخراج سنگ‌های معدنی در سطح شهرستان ورزقان، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های قوه قضاییه و با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و پلیس اطلاعات شهرستان ورزقان، فعالیت ۶ کارگاه غیرمجاز استحصال طلا در تبریز شناسایی شد.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل فعالیت این کارگاه‌ها، با دریافت دستور قضایی و هماهنگی با دادستان مرکز استان در محل حاضر شده و ضمن تفتیش و بازرسی، نسبت به جمع‌آوری ادله جرم و پلمب مراکز مذکور اقدام کردند.

دادستان ورزقان با بیان اینکه در این عملیات مقادیر قابل توجهی سنگ طلا به وزن ۱۴ تن به همراه تجهیزات و ادوات فرآوری کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: در همین رابطه ۵ نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضایی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

لطفی‌وند در پایان با تأکید بر اینکه برخورد با قاچاق سنگ طلا و فعالیت‌های معدنی غیرمجاز در سطح استان تشدید شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با مخلان امنیت و افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به بهره‌برداری از منابع معدنی می‌کنند، بدون هیچ‌گونه اغماضی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.