اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه در گفتگویی در مورد مذاکرات سوییس گفت: «تعامل ایران با آژانس بینالمللی انرژی اتمی طبق روال جاری و منطبق با مصوبات قانونی ادامه مییابد.»
بنا بر اعلام منابع مطلع، در مذاکرات ۱۸ ساعته دیروز در سوئیس، هیچ مذاکرهای درباره پرونده هستهای انجام نشده و تعهد جدیدی از سوی ایران پذیرفته نشده است.
این در حالی است که جی دی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، امروز دوشنبه ادعا کرد: در مذاکرات با ایران پیشرفت حاصل شده و تهران موافقت کرده است که به بازرسان هستهای اجازه ورود بدهد و سازوکارهایی برای مدیریت داراییهای مسدود شده خود و مدیریت آتشبس ایجاد کند.