ادعای ونس درباره موافقت ایران به بازگشت بازرسان آژانس

فرارو دوشنبه 01 تیر 1405 - 16:46
جی دی ونس مدعی شد: گفتگوها در مورد بازرسی‌های هسته‌ای در ایران می‌تواند از همین هفته آغاز شود.

فرارو- جی دی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، امروز دوشنبه ادعا کرد:  در مذاکرات با ایران پیشرفت حاصل شده و تهران موافقت کرده است که به بازرسان هسته‌ای اجازه ورود بدهد و سازوکارهایی برای مدیریت دارایی‌های مسدود شده خود و مدیریت آتش‌بس ایجاد کند. 

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، ونس پس از مذاکرات در سوئیس، همچنین به سازوکاری برای باز نگه داشتن تنگه هرمز اشاره کرد و گفت که مذاکرات فنی قرار است در روزها و هفته‌های آینده ادامه یابد. 

وی مدعی شد: گفتگوها در مورد بازرسی‌های هسته‌ای در ایران می‌تواند از همین هفته آغاز شود.

ونس با تاکید بر این ادعای خود، تصریح کرد: موافقت ایران با بازگشت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورشان «یک نقطه عطف بزرگ برای مردم آمریکا و اولین گام در خلع سلاح هسته‌ای دائمی یا پایان دادن دائمی به برنامه تسلیحات هسته‌ای در ایران» است.

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.