فرارو- جی دی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، امروز دوشنبه ادعا کرد: در مذاکرات با ایران پیشرفت حاصل شده و تهران موافقت کرده است که به بازرسان هستهای اجازه ورود بدهد و سازوکارهایی برای مدیریت داراییهای مسدود شده خود و مدیریت آتشبس ایجاد کند.
به گزارش فرارو به نقل از رویترز، ونس پس از مذاکرات در سوئیس، همچنین به سازوکاری برای باز نگه داشتن تنگه هرمز اشاره کرد و گفت که مذاکرات فنی قرار است در روزها و هفتههای آینده ادامه یابد.
وی مدعی شد: گفتگوها در مورد بازرسیهای هستهای در ایران میتواند از همین هفته آغاز شود.
ونس با تاکید بر این ادعای خود، تصریح کرد: موافقت ایران با بازگشت بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به کشورشان «یک نقطه عطف بزرگ برای مردم آمریکا و اولین گام در خلع سلاح هستهای دائمی یا پایان دادن دائمی به برنامه تسلیحات هستهای در ایران» است.