همشهری آنلاین_فاطمه عسگری نیا: رضاروستایی با بیان این که نتایج بازرسیها نشان میدهد برخی مدیران مدارس به دلیل مشکلات و تنگناهای مالی مدارس اصرار به انجام چنین اقداماتی دارند، اما این مسئله به هیچ عنوان توجیهکننده تخلف نیست افزود:این موضوع از سالهای گذشته همواره مورد تأکید آموزش و پرورش بوده و بار دیگر نیز به صورت رسمی و مؤکد به تمامی همکاران ابلاغ شده است.
او تاکید کرد:دریافت هرگونه وجه در زمان ثبتنام تحت هر شرایطی ممنوع است. دریافت وجه در ازای تحویل کارنامه نیز اقدامی ناپسندتر محسوب میشود و از نظر وزارت آموزش و پرورش قابل قبول نیست.
رئیس مرکز ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حتی مدارس هیأت امنایی نیز امسال مجاز به دریافت وجه در زمان ثبتنام نیستند. کمکهای مردمی به مدرسه باید پس از آغاز سال تحصیلی و در چارچوب انجمن اولیا و مربیان مطرح و پیگیری شود.
به گفته او در حال حاضر و با وجود اینکه ثبتنام رسمی دانشآموزان متوسطه اول و دوم از ابتدای تیرماه آغاز میشود، تاکنون حدود ۸۰ شکایت با موضوع اخذ وجه هنگام ثبتنام در سامانههای مربوطه ثبت شده است: بازرسان وزارت آموزش و پرورش برای بررسی این شکایات وارد عمل شدهاند و بخشی از پروندهها در حال رسیدگی است.










