خروج ایران از شرایط تحریمی، نیازمند زمان است / جمهوری اسلامی از این جنگ موفق بیرون آمد / آمریکا با طرح موضوع هسته‌ای به دنبال بازیابی اعتبار خود است

فرارو چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 17:09
مدیرکل اسبق خاورمیانه در وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در کویت، لبنان و اردن، در برنامه «زوم» فرارو به تحلیل و بررسی شرایط پیش روی ایران و منطقه پرداخت.

فرارو- ایران و آمریکا در نهایت به نقطه تفاهم رسیدند و می‌خواهند به سمت توافق نهایی حرکت کنند. مسیری ۶۰ روزه که پرفرازونشیب است، متغیرهای زیادی در آن تاثیرگذار هستند و حتی این احتمال نیز وجود دارد که به نتیجه نرسد. موضوعاتی مانند آینده مدیریت تنگه هرمز، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، توفق جنگ در جبهه‌های مختلف از جمله لبنان، پول‌های بلوکه‌شده و سرنوشت تحریم‌های ایران تنها بخشی از موضوعاتی هستند که روی میز مذاکرات قرار گرفتند. 

در قسمت جدید برنامه «زوم» فرارو، میزبان محمد ایرانی، دیپلمات پیشین و از مدیران ارشد وزارت امور خارجه در سال‌های گذشته بودیم. ایرانی که حدوداً ۳ سالی می‌شود که دوران بازنشستگی را می‌گذراند، در کارنامه خود سابقه فعالیت به عنوان مدیرکل خاورمیانه و سفیر جمهوری اسلامی در لبنان، اردن و کویت را دارد. ماموریت ایرانی در کویت آخرین دوره فعالیت دیپلماتیک بود که در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و ۱۴۰۲ به پایان رسید. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.