جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه پاکستان و سوئیس

فرارو شنبه 23 خرداد 1405 - 14:06
بنابر اعلام وزارت خارجه پاکستان، محمد اسحاق‌دار در گفتگو با همتای سوئیسی خود، از پیشرفت‌های حاصل‌شده در تلاش‌ها برای شکل‌گیری تفاهم میان ایران و ایالات متحده آمریکا استقبال کرده‌اند.

فرارو- وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: برای دومین بار طی کمتر از ۲۴ ساعت گذشته اسحاق دار، وزیر امور خارجه این کشور، در تماس تلفنی با ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس، درباره تحولات جاری منطقه‌ای و موضوعات مرتبط با روند دیپلماسی میان کشورهای منطقه گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش فرارو، بر اساس بیانیه منتشرشده از سوی وزارت امور خارجه پاکستان در روز شنبه ۱۳ ژوئن، دو طرف در این گفت‌وگو از پیشرفت‌های حاصل‌شده در تلاش‌ها برای شکل‌گیری تفاهم میان  ایران و ایالات متحده آمریکا استقبال کرده‌اند. 

در این بیانیه همچنین آمده است که تحولات منطقه‌ای، از جمله مذاکرات جاری میان تهران و واشنگتن، از محورهای اصلی گفت‌وگوی دو وزیر بوده است. 

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین اعلام کرده است که ایگنازیو کاسیس ضمن این تماس، از نقش پاکستان در تسهیل و حمایت از روند میانجی‌گری میان ایران و ایالات متحده قدردانی کرده است. 

در پایان این گفت‌وگو، دو طرف بر تداوم تماس‌ها و هماهنگی‌های مستمر در خصوص تحولات آتی منطقه‌ای تأکید کرده و توافق کرده‌اند که در ارتباط نزدیک باقی بمانند. 

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پاکستان در هفته‌های اخیر نقش میانجی را در تلاش‌ها برای پیشبرد روند مذاکرات میان واشنگتن و تهران ایفا کرده است. همچنین مقامات ایرانی و آمریکایی اعلام کرده‌اند که روند گفت‌وگوها در مرحله‌ای قرار دارد که از نظر پیشرفت به نزدیک‌ترین وضعیت به نهایی‌سازی یک توافق بالقوه رسیده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.