ایران: قطعنامه 2231 شورای امنیت منقضی شده است

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 00:09
نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد که قطعنامه 2231 شورای امنیت در 18 اکتبر 2025 منقضی شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، متن بیانیه نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد به این شرح است:

باز هم نمایش دیگری از ریاکاری و استانداردهای دوگانه در جلسه و بررسی شورای امنیت سازمان ملل.

تعدادی از اعضا، به دستور ایالات متحده، ادعاهای بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را تکرار کردند و کمپین دروغ‌پراکنی ایالات متحده و رژیم اسرائیل را طوطی‌وار تکرار کردند.

قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در 18 اکتبر 2025 منقضی شد و تمام مفاد و وظایف مربوطه را به پایان رساند.

هیچ مبنای قانونی برای کمیته موسوم به 1737 وجود ندارد، هیچ قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه ایران باقی نمانده است و هیچ توجیهی برای تشکیل جلسات تحت دستور کار «عدم اشاعه» وجود ندارد.

این سوءاستفاده آشکار از اختیارات شورای امنیت و تلاشی عمدی برای گمراه کردن جامعه بین‌المللی است.

وضعیت فعلی نتیجه مستقیم خروج ایالات متحده از برجام، عدم پایبندی مداوم سه کشور اروپایی به تعهداتشان و حملات نظامی غیرقانونی ایالات متحده و اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز تحت حفاظت ایران است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.