فریاد «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلیس طنین‌انداز شد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 21:35
لندن - ایرنا - صدها فعال ضدجنگ و حامیان حقوق ملت فلسطین عصر سه‌شنبه با تجمع مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلیس، تجاوزگری آمریکا و رژیم صهیونیستی در غرب آسیا و نقض مکرر آتش‌بس را محکوم کرده و با سردادن فریادهای اعتراضی خواستار توقف دائمی جنگ در منطقه شدند.

به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی شعارنوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها عبارت‌هایی در محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، همدستی آمریکا و سکوت دولت‌های غربی در برابر کشتار غیرنظامیان نوشته شده بود.

آن‌ها همچنین با سردادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده، ماجراجویی‌های نظامی، جنایات جنگی و نقض مکرر آتش‌بس در منطقه را محکوم کردند.

در این حرکت اعتراضی، بار دیگر شعار «مرگ بر اسرائیل» در قلب لندن طنین‌انداز شد و حاضران با در دست داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین، لبنان و پلاکاردهای ضدجنگ، دولت انگلیس را به دلیل تداوم حمایت سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار دادند.

سخنرانان در تجمع تأکید کردند که سکوت و همراهی دولت‌های غربی، رژیم صهیونیستی را در ادامه حملات علیه ملت‌های منطقه جسورتر کرده است.

آن‌ها با اشاره به تداوم حملات این رژیم در لبنان، فلسطین و دیگر نقاط منطقه، اعلام کردند که ادعای غرب درباره دفاع از حقوق بشر دیگر نمی‌تواند افکار عمومی را فریب دهد، زیرا همان دولت‌هایی که خود را مدافع نظم بین‌المللی معرفی می‌کنند، در برابر نقض آشکار آتش‌بس و حمله به غیرنظامیان یا سکوت کرده‌ یا با حمایت سیاسی، نظامی و رسانه‌ای، عملاً در کنار متجاوز ایستاده‌اند.

سخنرانان همچنین خواستار توقف فوری ارسال سلاح و حمایت سیاسی از رژیم صهیونیستی شده و تأکید کردند که ادامه این حمایت‌ها، دولت انگلیس را در برابر افکار عمومی و وجدان جهانی در جایگاه شریک جنایت قرار می‌دهد.
آن‌ها با سر دادن شعارهایی در حمایت از مقاومت ملت‌های منطقه، بر حق ملت‌های تحت اشغال و تجاوز برای دفاع از خود تأکید کرده و سکوت نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را نشانه‌ای دیگر از بحران مشروعیت نظم ادعایی غرب دانستند.

تنش‌های اخیر پس از آن شدت گرفت که رژیم صهیونیستی با وجود برقراری آتش‌بس، مناطقی از جنوب بیروت از جمله ضاحیه را هدف حمله قرار داد.

فرمانده قرارگاه حضرت خاتم‌الانبیا (ص) در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم متجاوز صهیونیستی با چراغ سبز و حمایت آمریکا و سکوت مجامع بین‌المللی، شرارت‌های خود علیه مردم مظلوم لبنان را تشدید کرده و با استفاده از سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب‌های فسفری، مرتکب جنایات جنگی شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح کشورمان، پس از نقض مکرر آتش‌بس ۱۹ فروردین و تکرار اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان و ایران، از جمله همدستی با ارتش تروریستی آمریکا در حملات اخیر به کشتی‌ها و اهداف ایرانی و نیز راهزنی دریایی علیه ملت ایران، در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، چند هدف نظامی را در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین هدف قرار دادند.

قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) سپس اعلام کرد که نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران «در راستای حمایت از مردم مظلوم لبنان، پاسخی دردناک» به رژیم صهیونیستی داده‌اند و بر همین اساس، توقف عملیات نیروهای مسلح اعلام می‌شود.

این قرارگاه در عین حال هشدار داد که در صورت تداوم تجاوزات و شرارت‌ها، از جمله در جنوب لبنان، اقدامات شدیدتر و کوبنده‌تری در راه خواهد بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.