تاکید معاون رئیس‌جمهور بر حضور موثر زنان در پست‌های مدیریتی دولت: از فرمانداری تا ریاست سازمان‌ها

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:27
برنا - گروه اجتماعی؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از افزایش حضور زنان در پست‌های کلیدی و مدیریتی دولت چهاردهم خبر داد و گفت: تلاش بر این بوده که زنان در جایگاه‌های تشریفاتی قرار نگیرند و در فرآیند‌های تصمیم‌گیری و مؤثر نقش ایفا کنند.

زهرا بهروزآذر، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، با تشریح وضعیت زنان در پست‌های مدیریتی دولت چهاردهم، تأکید کرد: هدف اصلی دولت این است که زنان در جایگاه‌های تشریفاتی باقی نمانند و در فرآیند‌های تصمیم‌گیری و مؤثر حضور داشته باشند. وی به حضور چهار زن در دولت و انتصاب ۲۱ زن در پست‌های مختلف از سوی رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۸ معاون وزیر زن در کشور فعالیت دارند که در تاریخ بی‌سابقه است.

همچنین بهروزآذر به نصب چهار فرماندار زن در استان فارس اشاره کرد که بیشترین تعداد فرمانداران زن در میان استان‌های کشور است.

وی همچنین به حضور زنان در مدیریت‌های محلی و قضایی مانند دهیاران و قاضی‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۳۷۰۰ دهیار زن و بیش از ۱۰۰۰ قاضی زن در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به برخی مسئولیت‌های کلیدی زنان در دولت، تصریح کرد: امروز شاهد حضور زنان در هیئت نظارت بانک مرکزی، ریاست سازمان خصوصی‌سازی و ریاست سازمان هواشناسی هستیم؛ مسئولیت‌هایی که کاملاً عملیاتی و اثرگذار هستند.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.