به گزارش ایرنا، سید بصیر هاشمی پنجشنبه در آیین بهرهبرداری مجدد و پایان مقاومسازی بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز اظهار کرد: در زمان وقوع حادثه در اسفندماه ۱۴۰۳ ، محوطه بیمارستان مملو از نیروهای امدادی بود و تصمیمگیریها به سرعت انجام شد، بهگونهای که کمتر از ۲۴ ساعت، تخلیه کامل بیمارستان بدون هیچگونه حادثهای برای بیماران و نوزادان انجام گرفت.
وی افزود: همان شب حدود ۷۰ نوزاد از این مرکز درمانی به مراکز دیگر منتقل شدند و پس از آن نیز برنامهریزی برای رفع مشکلات و بازسازی بیمارستان آغاز شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با تلاش تیمهای فنی، عملیات بهسازی و مقاومسازی این بیمارستان با وجود شرایط دشوار و همزمانی با جنگ تحمیلی انجام شد و در این مسیر، هماهنگی بینبخشی و همکاری دستگاههای مختلف به شکل مطلوبی شکل گرفت.
هاشمی با اشاره به همکاری مراکز درمانی و بیمارستانهای نظامی در این روند گفت: این بیمارستان با وجود تخریب گسترده، طی حدود ۱۰ ماه مقاومسازی و بازسازی شد.
وی اظهار کرد: در جریان تخلیه و بررسیهای فنی، یک چشمه در زیر محل بروز حادثه شناسایی شد که عامل اصلی ایجاد مشکل در ساختمان بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از همراهی دستگاهها و افرادی که در اجرای این پروژه مشارکت داشتند، افزود: علاوه بر مقاومسازی، سایر اشکالات موجود از جمله نمای بیمارستان نیز اصلاح و بهسازی شد.
هاشمی ادامه داد: ساختمان الحاقی این مرکز درمانی نیز در حال تکمیل است و پیمانکاران با جدیت در حال فعالیت هستند که با بهرهبرداری از آن، حدود ۱۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان افزوده خواهد شد.
وی گفت: زمینی در مجاورت این مرکز درمانی که متعلق به آموزش و پرورش است نیز مقرر شده به مجموعه بیمارستان الحاق شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از پیگیری و تکمیل ۲۰۰ پروژه درمانی در سطح استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم خبر داد و افزود: امید است ماهانه چندین پروژه درمانی در استان به بهرهبرداری برسد.
به گزارش ایرنا، عملیات مقاومسازی و بهسازی بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز با اعتباری افزون بر ۱۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.
این بیمارستان که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده، دارای حدود ۱۴ هزار مترمربع مساحت و ۱۰ هزار مترمربع زیربنا در ۶ طبقه است.
بیمارستان حضرت زینب(س) با ۱۷۳ تخت فعال، ۱۱ بخش درمانی و پنج بخش پاراکلینیک، یکی از مراکز تخصصی مهم زنان، زایمان و درمان ناباروری در استان فارس به شمار میرود.
این مرکز درمانی در پی بروز حادثه و تخریب بخشی از ساختمان، به منظور حفظ ایمنی بیماران اسفندماه ۱۴۰۳ تخلیه و از مدار خدمترسانی خارج شده بود.













