وال‌استریت ژورنال: ایران همچنان نفت خود را می فروشد

عصر ایران پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 09:56
این انتقال‌های مخفیانه نفت، قدرت کلیدی ایران و دلیل اصلی اینکه چرا توانسته است برای مدت طولانی در برابر فشار آمریکا مقاومت کند را آشکار می‌کند.

وال استریت ژورنال نوشت: علیرغم محاصره دریایی، ایران همچنان نفت خود را می فروشد.

به گزارش تسنیم، براساس گزارش وال استریت ژورنال، در ۴۵ مایلی ساحل مالزی، نفتکش‌های مملو از نفت ایران در آب منتظرند تا محموله خود را به کشتی‌هایی که به سمت پالایشگاه‌های چین می‌روند، تخلیه کنند.

این انتقال‌های مخفیانه نفت، قدرت کلیدی ایران و دلیل اصلی اینکه چرا توانسته است برای مدت طولانی در برابر فشار آمریکا مقاومت کند را آشکار می‌کند

وال استریت ژورنال با تاکید بر اینکه ایران هنوز می‌تواند نفت خود را بفروشد، نوشت: اخیراً یک کشتی قدیمی که به دلیل حمل نفت خام ایران توسط ایالات متحده تحریم شده است، نفت را از طریق یک شلنگ ضخیم با کشتی‌ای که نامش با رنگ سیاه پوشانده شده بود، منتقل می‌کرد.

این نفتکش‌های قدیمی که کارشناسان دریایی آن را «ناوگان سایه» می‌نامند، ناوگانی سرگردان از صدها کشتی هستند که نفت را ایران و روسیه، حمل می‌کنند.

طبق گزارش کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی ایالات متحده و چین، تهران سال گذشته حدود ۳۱ میلیارد دلار درآمد نفتی از چین به دست آورد. این رقم حدود ۹۰ درصد از نفتی است که ایران به خارج از کشور فروخته و حدود ۴۵ درصد از بودجه دولت آن را تشکیل می‌دهد.

دولت چین به صراحت به شرکت‌های داخلی دستور داد که از تحریم‌های ایالات متحده علیه پنج پالایشگاه چینی پیروی نکنند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.