خطرات امنیتی پس از اتصال اینترنت جهانی/ هشدار معاون وزیر ارتباطات

خبرآنلاین سه شنبه 05 خرداد 1405 - 21:11
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت بهداشت سایبری کاربران، توصیه‌هایی را برای پیشگیری از آسیب‌پذیری دستگاه‌های هوشمند پس از دوره‌های قطع یا محدودیت اینترنت مطرح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از ایسنا، احسان چیت‌ساز، معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی، نسبت به خطرات امنیتی دستگاه‌های آپدیت نشده پس از برقراری مجدد دسترسی به شبکه جهانی هشدار داد.

وی با مخاطب قرار دادن کاربران اعلام کرد: بعد از اتصال مجدد به اینترنت بین‌الملل، لطفاً قبل از هر استفاده عادی، ابتدا سیستم‌عامل، مرورگر، آنتی‌ویروس، اپلیکیشن‌های بانکی و ابزارهای امنیتی خود را به‌روزرسانی کنید.

چیت‌ساز در تشریح دلایل فنی این اقدام اظهار کرد: در دوره‌های قطعی یا محدودیت طولانی‌مدت اینترنت، بسیاری از وصله‌های امنیتی (Security Patches)، گواهی‌های SSL، پایگاه‌های تشخیص بدافزار و آپدیت‌های حیاتی دریافت نمی‌شوند و این یعنی سطح آسیب‌پذیری دستگاه‌ها به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

وی اولین ساعات پس از بازگشت اینترنت را مهم‌ترین زمان برای بازیابی بهداشت سایبری کاربران دانست و خاطرنشان کرد: مهاجمان معمولاً از همین پنجره زمانی برای سوءاستفاده از دستگاه‌های آپدیت‌نشده استفاده می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات در پایان با تاکید بر تقدم امنیت بر دسترسی، یادآور شد: اینترنت فقط اتصال نیست؛ امنیتِ اتصال، مهم‌تر از خودِ اتصال است.

۵۸۵۸

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.