ممنوعیت دریافت هرگونه وجه از اولیاء دانش‌آموزان

رکنا شنبه 02 خرداد 1405 - 20:17
رکنا:معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی مدارس هیئت‌امنایی در راستای سیاست کاهش تنوع مدارس، از ممنوعیت دریافت هرگونه وجه تحت عنوان «مشارکت در مدیریت» از اولیاء دانش‌آموزان و لزوم ثبت‌نام در محدوده جغرافیایی خبر داد
ممنوعیت دریافت هرگونه وجه از اولیاء دانش‌آموزان

به گزارش رکنا، احمد محمودزاده با اشاره به رویکرد وزیر آموزش و پرورش مبنی بر کاهش تنوع مدارس، ساماندهی مدارس هیأت امنایی را یکی از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه به شیوه هیأت امنایی در کشور فعال است، افزود: نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از طرح موضوع ساماندهی این مدارس در صحن شورای عالی آموزش و پرورش در هفته آینده خبر داد و گفت: دستورالعملی برای مدیریت وضعیت موجود ابلاغ شده که بر اساس آن، مدارس هیأت امنایی تا زمان تعیین تکلیف نهایی فقط در محدوده جغرافیایی خود مجاز به ثبت‌نام دانش‌آموز هستند.

محمودزاده با تأکید بر اینکه فعلاً هیچ وجهی تحت عنوان مشارکت در مدیریت مدرسه از اولیا دریافت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حضور خیرین، مشارکت خانواده‌ها و تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله کماکان جزو برنامه‌های جدی سازمان است

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.