درخواست وزارت جهاد کشاورزی برای اعلام سهم آب بخش کشاورزی در سال جدید

صدا و سیما سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 16:02
معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی اعلام هرچه سریع‌تر میزان آب تخصیصی بخش کشاورزی برای سال جدید را خواستار شد.

درخواست وزارت جهاد کشاورزی برای اعلام سهم آب بخش کشاورزی در سال جدید

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مجید آنجفی، افزود: هنوز وزارت نیرو میزان سهم تخصیصی آب بخش کشاورزی برای سال جدید را اعلام نکرده است و این موضوع تعیین الگوی کشت و برنامه‌ریزی را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: برابر با اهداف برنامه هفتم پیشرفت، باید سالانه ۷۷ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی برای تولید محصولات و تأمین امنیت غذایی اختصاص یابد. 

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی افزود:  پارسال  حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی تحویل داده شد. 

 آنجفی با اشاره به شرایط خاص پارسال، گفت: سال زراعی گذشته علی‌رغم خشکسالی، کاهش تخصیص آب، ناترازی انرژی و قطعی برق، تولیدات کشاورزی افزایش نشان داد و میانگین عملکرد بسیاری از محصولات زراعی نیز رشد داشت. 

به گفته معاون وزیر جهادکشاورزی، هماهنگی وزارت جهاد و وزارت نیرو برای تأمین آب و برق و مدیریت الگوی کشت به ویژه برای کشت پاییزه ضروری است.

وی تأکید کرد:همه در یک کشتی نشسته‌ایم و باید منافع کشور را در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار دهیم. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.