تاکید رئیس سازمان سینمایی بر لزوم تاسیس نهاد جشنواره‌ها

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:18
رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی با اشاره به لزوم تاسیس یک نهاد مستمر برای برگزاری جشنواره‌ها گفت: جلسات این طرح برگزار شده است.

تاکید رئیس سازمان سینمایی بر لزوم تاسیس نهاد جشنواره‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی درباره وضعیت تاسیس سازمان جشنواره‌ها و برگزاری تمام جشنواره‌های کشور زیر نظر سازمان سینمایی توضیح داد: طی سال‌ها تجارب مختلفی در حوزه برگزاری جشنواره در هر نهادی وجود دارد که باید از این تجارب در یک جای مشخص استفاده کنیم. در بعضی مواقع این رویداد‌ها با هم ادغام می‌شدند و باز هم از هم جدا می‌شدند.

وی تاکید کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که جشنواره‌ها و رویداد‌ها نباید به عنوان یک پروژه کوتاه‌مدت دیده شوند. ما باید به سمتی برویم که یک نهاد مستمر داشته باشیم و حافظه تاریخی آنجا باید حفظ شود و در حوزه اجرا بهینه‌سازی صورت گیرد. همچنین با تجمیع و هم‌افزایی‌هایی که انجام می‌شود، قطعاً می‌تواند بخشی از هزینه‌های برگزاری رویداد‌ها را کاهش دهد.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: به نظر می‌رسد جنگ رمضان می‌تواند کمک کند که یک بازنگری جدی در بعضی موارد و به خصوص برگزاری جشنواره‌ها در ایران صورت بگیرد.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا جشنواره‌های امسال هم ذیل سازمان جشنواره‌ها برگزار می‌شوند، گفت: جلسات این اتفاق تاکنون برگزار شده است و به امید خدا باید ببینیم در آینده چه می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.