خارج شدن موضوع هسته‌ای از اولویت مذاکرات ایران و آمریکا

خبرگزاری مهر سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 10:18
در شرایطی که در گذشته، تلاش آمریکا برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران اولویت مذاکرات بود سفیر پاکستان اعلام کرد که بازگشایی تنگه هرمز مهمترین موضوع مذاکرات کنونی با تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیصل نیاز ترمذی، سفیر پاکستان در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد که موضوع بازگشایی تنگه هرمز اکنون به اصلی‌ترین محور مذاکرات پیرامون ایران تبدیل شده است.

او در پاسخ به پرسشی درباره موضوعات اصلی مذاکرات و اختلافاتی که مانع پیشرفت گفت‌وگوها شده‌اند، افزود: مهم‌ترین مسئله در حال حاضر بازگشایی تنگه هرمز است؛ موضوعی که حتی در آغاز مذاکرات نیز مطرح نبود. صادقانه بگویم، این مذاکرات بسیار محرمانه هستند و ما به جزئیات آن دسترسی نداریم اما اکنون مسئله اصلی همان بازگشایی تنگه هرمز است.

ترمذی با بیان اینکه ۲۲ درصد نفت جهان، همراه با گاز طبیعی مایع (LNG)، کودهای شیمیایی و مواد اولیه تولید کود، از تنگه هرمز عبور می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که این درگیری به یک راه حل صلح آمیز منجر شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.