وقتی اصلی‌ترین جریان حامی جنگ فهمید آمریکا شکست خورده!

همشهری آنلاین دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 21:13
حال رابرت کاگان که از برجسته‌ترین نئوکان‌های آمریکایی است در مقاله‌ای در «آتلانتیک» می‌گوید که ایالات متحده به سمت شکست کامل در جنگ خود با ایران پیش می‌رود و پیامدهایی دارد که «نه قابل جبران‌اند و نه می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد».

به گزارش همشهری آنلاین، جریان نومحافظه‌کاری آمریکا یا همان نئوکان‌ها از اصلی‌ترین عاملان جنگ و اِشغال کشورها در خاورمیانه بودند. حال رابرت کاگان که از برجسته‌ترین نئوکان‌های آمریکایی است در مقاله‌ای در «آتلانتیک» می‌گوید که ایالات متحده به سمت شکست کامل در جنگ خود با ایران پیش می‌رود و پیامدهایی دارد که «نه قابل جبران‌اند و نه می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد». او اشاره دارد که با وجود ۳۷ روز حملات ویرانگر آمریکا و اسرائیل که بخش عمده‌ای از رهبران ایران را کشت و توان نظامی آن را فلج کرد، تهران هیچ امتیازی نداد و ترامپ پس از انتقام ایران در ۱۸ مارس از تأسیسات گاز راس لافان قطر که خساراتی ایجاد کرد که سال‌ها برای تعمیر آن طول می‌کشد، حملات را متوقف کرد.

کاگان می‌گوید ایران کنترل تنگه هرمز را حفظ خواهد کرد، به این ترتیب نفوذ جهانی بر عرضه انرژی خواهد داشت، شرایط را به کشورهای خلیج فارس تحمیل می‌کند و همراه با متحدانش چین و روسیه قوی‌تر ظاهر خواهد شد.

این اعتراف از سوی اصلی‌ترین جریان حامی جنگ در جبهه جمهوری‌خواهان ایالات متحده از اهمیت بسزایی برخوردار است. باتلاقی که نتانیاهو برای ترامپ و دوستانش فراهم کرد، موجب شد تا جدی‌ترین گروه‌های سیاسی ضدایران در آمریکا، در قبال جمهوری اسلامی و توان نظامی و سیاسی آن تجدیدنظر کنند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.