پاکستان کاردار افغانستان را احضار کرد/ هشدار اسلام‌آباد به کابل

مشرق نیوز دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 15:34
وزارت امور خارجه پاکستان با احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد اعتراض خود را به آنچه «استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان خواند»، ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز اعلام کرد که این وزارتخانه در اعتراض به حمله تروریستی روز گذشته به پاسگاه پلیس در شمال غرب پاکستان که جان ۱۵ نفر از نیروهای امنیتی را گرفت، کاردار سفارت افغانستان را احضار کرد.

طرف پاکستانی مدعی شد: تحقیقات دقیق در مورد این حادثه همراه با شواهد جمع آوری شده و اطلاعات فنی، نشان می دهد که این حمله توسط تروریست های ساکن افغانستان طراحی شده است.

پاکستان با تاکید مجدد بر نگرانی شدید خود در مورد ادامه استفاده از خاک افغانستان برای حملات تروریستی علیه پاکستان، به طرف افغان گفت که پاکستان حق پاسخ قاطع به عاملان این اقدام وحشیانه را برای خود محفوظ می دارد.

در بیانیه دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان آمده است: حضور مداوم گروه‌های تروریستی مختلف در خاک افغانستان و محیط سهل‌گیرانه‌ای که عملیات آنها را امکان‌پذیر می‌کند، در گزارش‌های تیم نظارتی سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی به خوبی مستند شده است.

در ادامه این بیانیه افزوده شد: مبارزه با تروریسم یک آرمان مشترک است و طالبان افغانستان باید به تعهد خود مبنی بر عدم اجازه استفاده از خاکشان برای تروریسم علیه سایر کشورها عمل کنند.

وزارت خارجه پاکستان به طالبان افغانستان هشدار داد که اگر به پناه دادن به این عناصر تروریستی ادامه دهد، پاکستان در مورد امنیت ملی یا ایمنی و حفاظت از شهروندان خود مصالحه نخواهد کرد.

بمب‌گذاری انتحاری روز گذشته به یک پاسگاه پلیس در شهر بنو واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان دست کم ۱۵ کشته و چهار زخمی برجای گذاشت.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.