استارمر: نمی‌گذارم انگلیس وارد جنگ با ایران شود

فرارو دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 14:45
نخست‌وزیر انگلیس خاطرنشان کرد که اجازه نمی‌دهد، پای کشورش به جنگ علیه ایران کشیده شود.

«کر استارمر»، نخست وزیر انگلیس، که پس از انتخابات محلی و منطقه‌ای در این کشور رهبری او با تهدید فزاینده‌ای روبروست، امروز (دوشنبه) در یک سخنرانی گفت که ثابت خواهد کرد کسانی که نسبت به کار او تردید دارند، اشتباه می‌کنند.

او در این سخنرانی‌ که با هدف از سرگیری نخست‌وزیری‌اش برگزار شد، گفت: می‌دانم که مردم از وضعیت بریتانیا، از سیاست و برخی از من ناامید شده‌اند. می‌دانم که افرادی نسبت به من تردید دارند و می‌دانم که باید اشتباه آنها را ثابت کنم و این کار را خواهم کرد.

استارمر با هشدار درباره اینکه حزب کارگر با «مخالفان بسیار خطرناکی» روبرو است، تاکید کرد که با هرگونه چالش رهبری مبارزه خواهد کرد و از مسئولیت‌های خود به عنوان نخست وزیر کناره‌گیری نخواهد کرد.

بنا بر گزارش راشا تودی، نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: «نمی‌گذارم بریتانیا وارد جنگ با ایران شود.»

او همچنین قول داد که به دنبال توافق جدیدی با اتحادیه اروپا باشد و افزود: «دولت قبلی با قطع رابطه ما با اروپا تعریف شد. این دولت «کارگری» با بازسازی [این رابطه] با قرار دادن بریتانیا در قلب اروپا تعریف خواهد شد.»

کر استارمر به‌علاوه یادآور شد که بریگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، انگلیس را فقیرتر و ضعیف‌تر کرد و مهاجرت را افزایش داد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.