افزایش شدید قیمت بنزین و گازوئیل در پاکستان

صدا و سیما شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 12:38
دولت پاکستان بار دیگر قیمت فرآورده‌های نفتی را به طور قابل توجهی افزایش داد.

   افزایش شدید قیمت بنزین و گازوئیل در پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام‌آباد به نقل از سایت خبری «دیلی جنگ» وزارت نفت پاکستان با صدور ابلاغیه‌ای رسمی اعلام کرد: قیمت هر لیتر بنزین با افزایش ۱۴.۹ روپیه به ۴۱۴ روپیه (معادل تقریبی۲۹۲ هزار تومان) رسیده است.

بر اساس این اعلامیه قیمت گازوئیل نیز با افزایش ۱۵ روپیه‌ای به ۴۱۴ روپیه در هر لیتر افزایش یافت.

منابع وزارت نفت پاکستان اعلام کردند همزمان با افزایش قیمت سوخت، میزان عوارض دولتی موسوم به «لِوی» نیز افزایش یافته است.

بر این اساس عوارض هر لیتر بنزین از ۱۰۳ به ۱۱۷ روپیه پیسه افزایش یافته است.

وزارت نفت پاکستان تاکید کرد قیمت‌های جدید از امروز (شنبه) اجرایی شده و به مدت یک هفته اعتبار خواهد داشت.

افزایش دوباره قیمت سوخت در حالی صورت می‌گیرد که پاکستان در هفته‌های اخیر با نگرانی‌های فزاینده درباره هزینه‌های انرژی، فشار تورمی و وابستگی شدید به واردات نفت مواجه بوده است. کارشناسان هشدار می‌دهند ادامه روند افزایشی قیمت سوخت می‌تواند تأثیر مستقیمی بر هزینه حمل و نقل و قیمت کالا‌های اساسی در این کشور داشته باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.