گزارش عراقچی از سفر به پکن

خبرآنلاین جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 19:42
وزیر خارجه کشورمان گزارشی از سفر اخیر خود به چین و دیدار با مقامات آن ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابرآنچه تسنیم روایت می‌کند، در گزارش سید عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان درباره سفر  اخیرش به پکن چنین ‌آمده است:

در سفر کوتاهی که به پکن داشتم، با جناب وانگ‌یی، وزیر محترم امور خارجه جمهوری خلق چین دیدار و گفت‌وگو کردم.

با توجه به شراکت راهبردی عمیق میان دو کشور، مشورت‌های مستمر و نزدیک با چین برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

در این دیدار، مسائل کلیدی از جمله جنگ تحمیلی اخیر علیه کشورمان، وضعیت تنگه هرمز و تحولات منطقه غرب آسیا، توسعه روابط تجاری و گسترش همکاری‌های بین‌المللی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم.

در این سفر بار دیگر مواضع حمایتی و سازنده چین از جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار گرفت. از حسن میزبانی آقای وانگ‌یی و همکاران محترمشان صمیمانه سپاسگزارم.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.