
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از شبکه خبری «جیو نیوز»؛ این کشتی همراه با ۲۲ خدمه آن به پاکستان منتقل شده و روند هماهنگی برای بازگرداندن آنان به ایران در حال انجام است. پیشتر نیز ۶ نفر از همراهان این خدمه به یک کشور منطقهای دیگر منتقل شده بودند.
دولت تروریستی آمریکا چندی پیش در یک دزدی دریایی آشکار، کشتی کانتینربر توسکا که عازم ایران بود را ربود و این در حالی بود که ۲۸ خدمه در این کشتی حضور داشتند.
در همین حال طاهر اندرابی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تأیید کرده است که ۲۲ خدمه این کشتی هم اکنون در خاک پاکستان حضور دارند و اقدامات لازم برای بازگرداندن آنها به ایران در حال انجام است.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیهای این اقدام را به منزله تلاشی برای اعتماد سازی میان طرفین در راستای پیشبرد تلاشهای میانجی گرانه اسلام آباد جهت کاهش تنشها عنوان کرد.
رسانههای پاکستانی همچنین به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کردند: این کشتی ایرانی پس از انجام بررسیها و مراحل فنی و دریایی، در چارچوب رویههای معمول از مسیر قانونی خود به مالک اصلی بازگردانده خواهد شد.