عبور یک نفت‌کش ایرانی دیگر از محاصره دریایی آمریکا

مشرق نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 08:16
گزارش های رسانه ای حاکی از عبور یک نفت کش ایرانی دیگر از محاصره دریایی آمریکا در منطقه است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، پایگاه تانکر ترکرز گزارش داد، یک نفت کش ایرانی حامل یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت موفق شد از محاصره دریایی آمریکا در منطقه عبور کند و خود را به خاور دور برساند.

سایت شبکه الجزیره نیز روز گذشته گزارش داد، تحلیل اطلاعات منتشر شده از مراکز ناوبری دریایی نشان می‌دهد که از زمان آغاز اجرای محاصره دریایی آمریکا بر کشتی‌های مرتبط با بنادر ایران در ۱۳ آوریل گذشته، ۸۱ کشتی از مجموع ۱۴۵ کشتی، برخلاف این محاصره از تنگه هرمز عبور کرده‌اند. این تعداد عبور حدود ۵۶ درصد از کشتی ها را از زمان اجرایی شدن تصمیم آمریکا نشان می دهد.

تحلیل داده‌ها از پلتفرم مارین ترافیک نشان می‌دهد که ۵۳ کشتی با نقض محاصره آمریکا از تنگه هرمز عبور کرده‌اند. این کشتی ها یا از بنادر ایران می‌آمدند یا به آنجا می‌رفتند، یا پرچم ایران را برافراشته بودند. از این تعداد، ۱۱ کشتی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داشتند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.