نایب رییس مجلس: ایران تنگه هرمز را بست تا مردم لبنان از صلح برخوردار شوند/ ترامپ حسرت ۱۲۰ دلار برای هر بشکه نفت را خواهد خورد

خبرآنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 05:05
نایب رییس مجلس تصریح کرد: تصریح کرد: جبهه ایران و جبهه جنوب لبنان یکی است و ما جداسازی این دو را نخواهیم پذیرفت، ایران تنگه هرمز را بست تا مردم لبنان از صلح برخوردار شوند.

به گزاری خبرگزاری خبرآنلاین،  علی نیکزاد، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به شبکه المنار گفت که شروط ایران در مذاکرات قبلی و آتی واضح است؛ توقف کامل تجاوزات علیه لبنان باید تضمین شود.

بنا بر روایت فارس، نیکزاد تصریح کرد: جبهه ایران و جبهه جنوب لبنان یکی است و ما جداسازی این دو را نخواهیم پذیرفت، ایران تنگه هرمز را بست تا مردم لبنان از صلح برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: ترامپ با تصمیم خود برای حمله به ایران اشتباه کرد و اینک او با ناکامی‌های پی در پی مواجه است و حسرت ۱۲۰ دلار برای هر بشکه نفت را خواهد خورد.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کنترل مضیق هرمز حق ماست و این خط قرمزی است که بازگشتی از آن وجود ندارد، ما در این باره با کشورهای منطقه توافق خواهیم کرد.

نیکزاد در جریان سفر یک روزه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بندرعباس و بازدید از بندر شهید رجایی گفته بود: اکنون دیگر هیچ کسی چه در ایران و چه خارج از کشور کوچکترین تردیدی ندارد که مهمترین سلاح ایران مدیریت تنگه هرمز است و رژیم‌های کودک‌کش آمریکا و اسرائیل باید بدانند ایران از این حق خود کوتاه نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: قوانین مدیریت ایران بر تنگه هرمز در قالب حدود ۱۲ بند تدوین شده و در مسیرهای تعریف شده دنبال می‌شود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.