صادرات نفت خام کویت صفر شد

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:08
شرکت «تنکر ترکرز» شنبه شب گزارش داد که صادرات نفت خام کویت در ماه آوریل ۲۰۲۶ به صفر رسید.

صادرات نفت خام کویت صفر شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ تنکر ترکرز که حرکت نفتکش‌ها در آب‌های بین‌المللی را رصد می‌کند، در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که پس از جنگ اول خلیج فارس این نخستین بار است که صادرات نفت خام کویت به صفر می‌رسد.

وضع در تنگه هرمز در نتیجه تجاوز و اقدامات ناقض قوانین بین‌المللی آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث ایجاد بحران در اقتصاد جهانی شده است.

وضع تنگه هرمز، آبراهی راهبردی که حدود یک‌چهارم تجارت نفت جهان از آن عبور می‌کند، در پی جنگ تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران، به یکی از محور‌های اصلی رایزنی‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی ایران تأکید دارد که تنگه هرمز برای عبور و مرور کشتی‌ها باز است و فقط شناور‌های متعلق به طرف‌های متجاوز از این قاعده مستثنا هستند. این در حالی است که آمریکا پس از ناکامی در تحقق اهداف ادعایی خود در میدان و ناتوانی در پیشبرد فشار‌ها از مسیر سیاسی، مدعی محاصره این آبراه شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.