تنگه هرمز سلاحی قدرتمندتر از سلاح هسته‌ای برای ایران

صدا و سیما چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 13:27
روزنامه راستگرای دیل تلگراف در انگلیس نوشت: تنگه هرمز، اکنون سلاحی قدرتمندتر از سلاح هسته‌ای برای ایران است.

تنگه هرمز سلاحی قدرتمندتر از سلاح هسته‌ای برای ایران

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، دیلی تلگراف در پادکستی اعلام کرد: هزینه واقعی بحران موشکی پنهان آمریکا در نتیجه درگیری خاورمیانه چه قدر است؟ آیا دونالد ترامپ به جای اولویت دادن به توافق هسته‌ای، با ایران برای باز کردن تنگه هرمز به توافق خواهد رسید؟

طبق گزارش‌ها، تهران پیشنهاد خود را ارائه می‌دهد، اما همانطور که دیوید ساترفیلد، دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی توضیح می‌دهد، این پیشنهاد مشکلات خاص خود را دارد.

سفیر سابق گفت: با توجه به اینکه ایران در یک جنگ نامتقارن، بازی طولانی مدتی را در پیش گرفته است، ترامپ گزینه‌های خوب زیادی در دسترس ندارد.

به‌علاوه، آمریکا مهمات اصلی خود را در جنگ ایران به شدت کاهش داده است و این موضوع در حال حاضر پیامد‌های جهانی دارد.

از تأخیر در تحویل به متحدانی مانند ژاپن، کره جنوبی و اوکراین گرفته تا تأثیر غیرمستقیم بر هرگونه جنگ آینده - مانند درگیری احتمالی با چین بر سر تایوان - تحلیل‌های جدید از ذخایر استراتژیک آمریکا خواندنی نیست. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.