محکومیت اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت ده‌ها بحرینی

صدا و سیما سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 04:32
جمعیت الوفاق بحرین اقدام رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت ۶۹ شهروند بحرینی را مصداق مجازات جمعی دانست و آن را محکوم کرد.

محکومیت اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت ده‌ها بحرینی

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما؛ جمعیت الوفاق بحرین، تصمیم رژیم آل خلیفه را برای سلب تابعیت ۶۹ شهروند از جمله خانواده هایشان به بهانه همبستگی با ایران محکوم و اعلام کرد: این تصمیمات ناعادلانه، غیرانسانی و بدون اتهام و مجازات جمعی است.

جمعیت الوفاق همچنین تصریح کرد: رژیم (آل خلیفه) تابعیت را از کودکان، نوزادان و زنان به بهانه وابستگی به پدرانشان سلب کرده است که این به معنای حذف کامل خانواده‌ها از ثبت احوال است و شبیه اعدام معنوی و مدنی است.

این نهاد تصمیم رژیم (آل خلیفه) را مصداق تجاوز به حقوق شهروندان و جنایت غیرانسانی دانست و درباره عواقب این اقدام هشدار داد.

وزارت کشور رژیم آل خلیفه دوشنبه اعلام کرد که تابعیت ۶۹ نفر از جمله افراد خانواده آنها را به علت همدردی و تجلیل از اقدامات ایران در جنگ سلب کرده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.