انتقاد دوباره پاپ از حمله به ایران

عصر ایران جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 11:41
رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: بمباران ایران توسط آمریکا و اسرائیل وضعیتی آشفته برای اقتصاد جهانی و کل جمعیت بی‌گناه ایران که به دلیل این جنگ رنج می‌برند، ایجاد کرده است.

پاپ لئوی چهاردهم، رهبر کاتولیک‌های جهان، گفت: «من به عنوان یک رهبر روحانی نمی‌توانم طرفدار جنگ باشم.» 

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه تاکید کرد: «بمباران ایران توسط آمریکا و اسرائیل وضعیتی آشفته برای اقتصاد جهانی و کل جمعیت بی‌گناه ایران که به دلیل این جنگ رنج می‌برند، ایجاد کرده است. می‌خواهم همه را تشویق کنم تا برای یافتن پاسخ‌هایی که از فرهنگ صلح ناشی می‌شود و نه از مکانی پر از نفرت و تفرقه، تلاش کنند.» 

این اظهارات پاپ لئوی چهاردهم پس از حملات و لفاظی‌های اخیر بین او و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، عنوان شد. 

دونالد ترامپ هفته گذشتته پاپ را «افتضاح» توصیف کرده بود؛ این در حالی است که پاپ طی هفته‌های اخیر به یکی از منتقدان فزاینده جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران تبدیل شده است. پاپ همچنین در واکنش گفت که به رغم اظهارات ترامپ به انتقاد از جنگ ادامه خواهد داد. 

آمریکا و اسرائیل ۹ اسفند سال گذشته در حالی که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با طرف آمریکایی در جریان بود، در اقدامی به خاک ایران حمله کردند و ایران نیز در پاسخ به حمله علیه خاک کشور و دفاع از خود، عملیات وعده صادق ۴ را با هدف‌گیری پایگاه‌های آمریکایی در منطقه و اهدافی مشخص در سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.