۶۵ درصد مردم آمریکا ترامپ را مسئول افزایش قیمت بنزین می‌دانند

مشرق نیوز پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 15:27
براساس نظر سنجی دانشگاه کوینیپیاک، ۶۵ درصد از آمریکایی ها ترامپ را مسئول افزایش قیمت بنزین می‌دانند.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک که در تاریخ ۹ تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۶ (۲۰ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۵) انجام شده، ۶۵ درصد از افرادی که در نظر سنجی شرکت کردند رئیس متجاوز آمریکا را مسئول افزایش قیمت بنزین می‌دانند؛ در مقابل، ۲۳ درصد معتقدند او اصلاً مقصر نیست.

نتایج نظر سنجی نشان می‌دهد که افکار عمومی آمریکا در مورد رئیس متجاوز آمریکا در این زمینه به شدت قطبی شده است:

دموکرات‌ها: ۹۷ درصد ترامپ را مقصر می‌دانند.
جمهوری‌خواهان: تنها ۲۲ درصد او را مقصر می‌دانند و ۷۶ درصد معتقدند او مقصر نیست
مستقل‌ها: ۷۳ درصد ترامپ را مقصر می‌دانند.

تیم مالوی، تحلیلگر نظرسنجی کوینیپیاک، در این رابطه گفت: "از بنزین معمولی تا سوپر و گازوئیل، برای بسیاری از مردم، افزایش بنزین با عملکرد ترامپ ارتباط مستقیم دارد.

این نظرسنجی در حالی منتشر شده که میانگین قیمت بنزین در آمریکا به بیش از ۴ دلار در هر گالن رسیده و از زمان آغاز تجاوز به ایران در ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) حدود ۳۶ درصد افزایش یافته است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.