ادعای ترامپ درباره نابودی کامل «گرد و غبار هسته‌ای» ایران

مشرق نیوز سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 12:10
رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در پیامی مدعی نابودی کامل تأسیسات گردوغبار هسته‌ای ایران شد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بامداد امروز در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» مدعی شد که عملیات نظامی «چکش نیمه‌شب» به نابودی کامل تأسیسات مرتبط با «گرد و غبار هسته‌ای» در ایران منجر شده است.

ترامپ در این پیام نوشت: «عملیات چکش نیمه‌شب، نابودی کامل و تمام‌عیار تأسیسات گرد و غبار هسته‌ای در ایران بود. به همین خاطر، بیرون کشیدن [بقایای] آن فرایندی طولانی و دشوار خواهد بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این پیام با لحنی تند به رسانه‌ها به‌ویژه شبکه‌ سی‌ان‌ان تاخت و آنها را به نادیده گرفتن دستاوردهای خلبانان آمریکایی متهم کرد: «اخبار جعلی سی‌ان‌ان، و دیگر شبکه‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌ای فاسد، از دادنِ اعتباری که شایستهٔ خلبانان بزرگ ماست خودداری می‌کنند — همیشه در تلاش برای تحقیر و کوچک‌نمایی — بازنده‌ها!!!»

 ادعای ترامپ درباره نابودی کامل «گرد و غبار هسته‌ای» ایران

رئیس‌جمهور آمریکا از زمان تجاوز به خاک ایران در تاریخ ۲۸ فوریه (نهم اسفند ماه) بارها از قصد خود برای خارج کردن اورانیوم غنی شده ایران خبر داد و اخیراً‌ نیز مدعی شد که ایران موافقت کرده است که ۴۵۰ کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای ۶۰ درصد را از خاک ایران به آمریکا منتقل کنند.

این ادعاها در حالی است که مقام‌های ایرانی بارها تأکید کرده‌اند که اورانیوم غنی شده ایران قرار نیست از این کشور خارج شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.