معتمدیان : حمله به بناهای تاریخی تهران جنایت جنگی است

صدا و سیما دوشنبه 31 فروردین 1405 - 12:22
استاندار تهران با بیان اینکه حملات به مراکز درمانی، آموزشی، مذهبی و تاریخی، برخلاف همه معاهدات بین‌المللی، جنایت جنگی محسوب می‌شود ، گفت: متأسفانه ما شاهد یک سکوت عجیب در بین مجامع بین‌المللی هستیم.

معتمدیان : حمله به بناهای تاریخی تهران جنایت جنگی استبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدصادق معتمدیان صبح امروز دوشنبه در حاشیه بازدید سفرا، کارداران و خبرنگاران داخلی و بین‌المللی از اماکن آسیب‌دیده جنگ تحمیلی سوم اظهار داشت: مراکز درمانی و بهداشتی مورد حمله جنگنده‌های دشمن قرار گرفتند و خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف به زیرساخت‌های غیرنظامی استان تهران وارد شده است.
عضو هیات دولت گفت: یکی از دلایل برگزاری این تور، آشنایی سفرا و رسانه‌ها با جزئیات این جنایت‌هاست. امیدواریم شاهد مواضع شفاف و روشن در بحث حمایت از حقوق بشر باشیم.
استاندار تهران در خصوص روند بازسازی خسارت‌ها گفت: ستاد بازسازی و نوسازی به ریاست معاون اول محترم رئیس‌جمهور تشکیل شده است. در شهر‌های بالای یک میلیون نفر، بازسازی به عهده شهرداری‌ها و در مابقی مناطق بر عهده بنیاد مسکن است. ارزیابی خسارت‌ها در حال انجام است.
معتمدیان با اشاره به بیمارستان گاندی به عنوان مصداق بارز این حملات تصریح کرد: این مرکز درمانی فعال که مشغول خدمت‌رسانی به بیماران بود، مورد هجمه دشمن قرار گرفته و خسارت‌های جدی به آن وارد شده است. علاوه بر مراکز درمانی، مراکز آموزشی، مذهبی و تاریخی نیز مورد هجمه قرار گرفته‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سطح استان تهران بیش از ۵۷ مرکز تاریخی که برخی ثبت جهانی یونسکو و برخی ثبت ملی هستند، خسارت دیده‌اند. تلاش ما این است که سفرا و رسانه‌های بین‌المللی بتوانند بخشی از این جنایت‌ها را منعکس کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.