شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در جریان جنگ ۴۰ روزه اقدامات پدافندی را پیشبینی کرده بود. به گفته یکی از معاونان این شرکت، آنها با تجهیز مساجد و مدارس به پنل خورشیدی آماده بودند تا با قطع برق، مردم را به طور موقت در این مکانها اسکان دهند تا به برق دسترسی داشته باشند.
قدیر جاویدی، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، با حضور در شبکه خبر درباره اقدامات این شرکت برای تامین برق مشترکان تهران توضیحاتی ارائه کرد.
به گفته وی آنها با تجهیز تعدادی از مساجد و مدارس به پنلهای خورشیدی، برای قطع طولانی مدت برق آماده شده بودند تا از این مکانها برای اسکان اضطراری مردم استفاده شود.
جاویدی در ادامه به برنامهریزی وزارت نیرو و صدور مجوز 11 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی اشاره کرد و گفت 1200 مگاوات آن در مرحله اجرایی است که در دوران جنگ به عنوان یک پدافند به این شرکت برای تامین برق مردم کمک کرده است.
او در ادامه اعلام کرد به دنبال تهیه تعداد زیادی ژنراتور سیار هستند تا اگر رفع مشکل برق زمانبر شد، بتوانند ژنراتورهای سیار را به محلهای مربوطه ببرند و موقتا برق آن منطقه را تامین کنند.