اقدامات آمریکا، ناقض آتش بس است

صدا و سیما دوشنبه 31 فروردین 1405 - 01:21
وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای پاکستانی اقدام آمریکا به تهدید بنادر، سواحل و شناورهای ایرانی را نقض آتش بس دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های خود برای صیانت از منافع و امنیت ملی ایران استفاده خواهد کرد.

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان درباره جدیدترین تحولات منطقه و مسائل مرتبط با آتش‌بس گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از مساعی جمیله و میانجیگری پاکستان در مذاکرات مرتبط با آتش‌بس و خاتمه جنگ، رویکرد مسئولانه ایران در ورود به روند دیپلماتیک برای خاتمه جنگ را یادآور شد . آقای عراقچی با اشاره به تجارب تلخ یک سال گذشته و بدعهدی‌های مکرر آمریکا، به‌ویژه تجاوز نظامی به ایران در میانه مذاکرات در خرداد و اسفند ۱۴۰۴، اقدامات اخیر این کشور در نقض آتش‌بس، تهدید بنادر و سواحل و شناورهای ایرانی، لفاظی‌های تهدیدآمیز، طرح خواسته‌های نامعقول و تناقض‌گویی‌های مستمر را نشانه‌های روشنی از بد نیتی و عدم جدیت آمریکا در دیپلماسی دانست و تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های خود برای صیانت از منافع و امنیت ملی ایران استفاده خواهد کرد.

معاون نخست وزیر پاکستان هم با تشریح تلاش‌های این کشور برای خاتمه جنگ و برقراری صلح در منطقه، بر آمادگی اسلام آباد برای ادامه رایزنی‌ها در این زمینه تاکید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.