مقام سابق آمریکا: تنگه هرمز بسته خواهد ماند تا ایران به خواسته‌اش برسد

الف یکشنبه 30 فروردین 1405 - 17:53
سخنگوی فارسی‌ زبان پیشین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: تنگه هرمز بسته خواهد ماند تا ایران به خواسته‌اش برسد.

به گزارش مهر، آلن ایر سخنگوی پیشین فارسی‌ زبان وزارت خارجه آمریکا در سخنانی به سی ان ان گفت: سیاست با آنچه در رسانه های اجتماعی بیان می شود، فرق دارد. اینطور نیست که تنگه (هرمز) پس از باز شدن توسط ایران، به حالت قبل بازگشته باشد.

سخنگوی پیشین فارسی‌ زبان وزارت خارجه آمریکا در این خصوص ادامه داد: ایران هرگز تنگه را (به طور کامل) باز نکرد. ایران همیشه گفته است که عبور محدود، هماهنگ با نیروی دریایی سپاه پاسداران انجام می‌شود، و عوارض دریافت خواهد شد.

آلن ایر سپس افزود: اما واقعیت این است که در توانایی کشتی‌ ها برای عبور از تنگه تغییر قابل توجهی ایجاد نشده است. ایران همچنان آن را در این وضعیت نگه می‌دارد تا به خواسته خود برسد. و از نظر اینکه چقدر به توافق نزدیک هستیم، اصلاً نزدیک نیستیم. هنوز اختلافات اساسی بین دو طرف باقی است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.