ترکیه خواهان ادامه واردات گاز طبیعی از ایران است

صدا و سیما یکشنبه 30 فروردین 1405 - 03:32
وزیر انرژی ترکیه با اشاره به اینکه قرارداد کنونی میان تهران و آنکارا در پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۶) منقضی می‌شود، اعلام کرد که کشورش خواستار تمدید این قرارداد است.

ترکیه خواهان ادامه واردات گاز طبیعی از ایران است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، آلپ‌ارسلان بایراکتار در حاشیه پنجمین نشست دیپلماتیک آنتالیا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: ترکیه تمایل دارد جریان واردات گاز از ایران بدون وقفه ادامه یابد و مذاکرات درباره تمدید قرارداد در جریان است.

بایراکتار با اشاره به اهمیت تنوع‌بخشی به منابع انرژی برای تضمین امنیت تأمین سوخت، خاطرنشان کرد: وضع کنونی در تنگه هرمز بار دیگر نشان می‌دهد که تنوع‌بخشی به منابع انرژی برای امنیت هر کشوری چقدر حیاتی است.

پنجمین نشست دیپلماتیک آنتالیا در این شهر در غرب ترکیه در حال برگزاری است. شعار این دوره از نشست که از روز جمعه (۲۸ فروردین ۱۴۰۵) آغاز شده است «تعامل با عدم قطعیت در ترسیم آینده» است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.