خاطره قالیباف از مذاکرات اسلام آباد/ مردم عزیز ایران؛ تنگه هرمز در کنترل جمهوری اسلامی است

خبرآنلاین شنبه 29 فروردین 1405 - 22:04
رئیس مجلس در یک گفتگوی تلویزیونی به بیان خاطره‌ای از مذاکرات هفته گذشته اسلام‌آباد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در بخشی از گفت‌وگوی تلویزیونی که به زودی پخش خواهد شد، خطاب به مردم گفت: مردم عزیز ایران، تنگه هرمز در کنترل جمهوری اسلامی است.

او افزود: با تلاش آمریکا برای مین‌روبی قاطعانه برخورد کردیم و آن را نقض آتش‌بس می‌دانیم و تا مرحله درگیری پیش رفتیم اما دشمن عقب‌نشینی کرد. در اسلام‌آباد به هیئت آمریکایی گفتم که اگر مین‌روب آن‌ها از مکان خود ذره‌ای جلوتر برود، قطعا به آن شلیک می‌کنیم. ۱۵ دقیقه فرصت خواستند تا دستور برگشت بدهند و دادند.

قالیباف با بیان اینکه اگر امروز در تنگه ترددی انجام می‌شود، کنترل تنگه در دست ما قرار دارد، ادامه داد: آمریکایی‌ها چند روز است که اعلام محاصره کرده‌اند، این یک تصمیم ناشیانه و از روی نادانی است‌. امکان ندارد دیگران بتوانند از تنگه هرمز عبور کنند ولی ما نتوانیم. 

او افزود: اگر آمریکا محاصره را رها نکند، حتما تردد در تنگه هرمز محدود خواهد شد. 

2929

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.