لاوروف: غنی‌سازی حق مسلم ایران است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 09:07
وزیر خارجه روسیه با تاکید بر حق مسلم ایران در غنی‌سازی اورانیوم، اعلام کرد که مسکو از هر تصمیمی که رضایت تهران را جلب کند، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو از هر تصمیمی درباره اورانیوم غنی‌شده که رضایت ایران را در چارچوب حقوق قانونی‌ این کشور جلب کند، استقبال خواهد کرد زیرا غنی‌سازی حق مسلم ایران است.

وی افزود: غرب می‌کوشد حتی به کشورهای آسیای میانه و قفقاز جنوبی دیکته کند که چگونه باید روابط خود را تنظیم کنند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بحران خاورمیانه به این زودی‌ها حل نمی شود و تلاش‌ها برای پایان دادن به آن، به احتمال قریب به یقین راه به جایی نخواهد برد.

لاوروف خاطرنشان کرد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس معتقدند اگر تجاوز واشنگتن و تل آویو نبود، ایران تنگه هرمز را مسدود نمی‌کرد.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای تصاحب نفت ونزوئلا گفت: دولت آمریکا قصد داشت کنترل نفت ایران را نیز به‌دست بگیرد.

لاوروف با اشاره به تهدیدات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای نابودی تمدن ایران، گفت: این تصور که ایران باید نابود شود، قابل درک نیست.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.