هیات ایرانی و آمریکایی، بدون توافق پاکستان را ترک کردند / منابع پاکستانی: احتمالا بازگشت جدیدی با سطح متفاوتی از نمایندگی از هیئت آمریکایی صورت بگیرد

خبرآنلاین یکشنبه 23 فروردین 1405 - 07:33
هیات‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا دقایقی پیش پاکستان را به مقصد واشنگتن و تهران ترک کردند.

به گزارش خبرآنلاین ، جی دی ونس معاون ترامپ پس از اعلام عدم توافق با ایران در مذاکرات، اسلام آباد را به مقصد واشنگتن ترک کرد. همچنین هیات ایرانی نیز دقایقی پیش این کشور را به مقصد تهران ترک کردند.

در همین حال منابع پاکستانی به خبرنگار المیادین گفته‌اند که معاون رئیس جمهور آمریکا نگفته که به مذاکرات باز نمی گردد و ممکن است برنامه ای از سوی پاکستان برای بازگشت جدید وجود داشته باشد. پیش بینی می شود ظرف یک هفته یا 10 روز در دوره آتش بس، بازگشت جدیدی با سطح متفاوتی از نمایندگی از هیئت آمریکایی صورت گیرد.

هیئت آمریکایی بسیار آرام بود و از هیچ حرف و حرکتی که باعث عصبانیت طرف ایرانی شود استفاده نکرد.

همچنین تسنیم به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد:  ایران ابتکارات و پیشنهادات معقولی در مذاکرات مطرح کرد؛ توپ در زمین آمریکاست که با واقع گرایی به مسائل نگاه کند.

دولت آمریکا همچنان که در محاسبات جنگی شکست خورد، در محاسبات مذاکراتی نیز تا کنون خطا کرده است. 

 ایران عجله‌ای ندارد و تا زمانی که آمریکا به توافق معقول تن ندهد، تغییری در وضعیت تنگه هرمز ایجاد نخواهد شد. 

فعلا زمان و مکانی برای دور بعدی مذاکره احتمالی تعیین نشده است.

خبرگزاری فارس نیز نوشت: آمریکا هرآنچه در جنگ نتوانست به دست بیاورد را در مذاکره طلب کرد. ایران شروط زیاده‌خواهانه آمریکا درباره تنگه هرمز، انرژی صلح آمیز هسته‌ای و چند موضوع دیگر را نپذیرفت.

مذاکره ایران و آمریکا در مجموع حدود ۲۱ ساعت به طول انجامید.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.