
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، دولت مالزی در بیانیهای رسمی، تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه لبنان را بهشدت محکوم کرد و این اقدامات را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و مغایر با اصول و قواعد حقوق بینالملل دانست.
در این بیانیه همچنین تأکید شده است که ادامه این حملات، نقض صریح قطعنامههای شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده و میتواند پیامدهای خطرناکی برای ثبات منطقهای و امنیت بینالمللی بههمراه داشته باشد.
مالزی با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید تنشها در منطقه، هشدار داد که این اقدامات میتواند آتشبس دو هفتهای میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران را با خطر جدی مواجه و روند کاهش تنشها را مختل کند.
در ادامه این بیانیه، بر ضرورت خویشتنداری تمامی طرفها و اجتناب از هرگونه اقدام تحریکآمیز تأکید و از جامعه بینالمللی خواسته شده است با اتخاذ اقدامات قاطع، نسبت به توقف این حملات و پاسخگو کردن عاملان آن اقدام کند.
مالزی همچنین تصریح کرد تنها راه دستیابی به صلحی پایدار در منطقه، پایان فوری درگیریها و حرکت بهسوی راهحلهای سیاسی و دیپلماتیک مبتنی بر گفتوگو و احترام متقابل است.
در پایان، این کشور بر حمایت خود از ثبات، امنیت و حاکمیت کشورهای منطقه تأکید کرد و خواستار تلاشهای هماهنگ بینالمللی برای جلوگیری از گسترش بحران شد.