سامسونگ رسماً پایان عمر Samsung Messages را اعلام کرد. اپلیکیشنی که سالها پیامرسان پیشفرض گوشیهای این شرکت بود، حالا در جولای ۲۰۲۶ (تیر - مرداد) بازنشسته میشود. انتشار این خبر از همینحالا کاربران را تشویق کرده تا به Google Messages مهاجرت کنند.
سامسونگ در اطلاعیه خود از کاربران میخواهد «تجربه پیامرسانی خود را ارتقاء دهند» و برای حفظ یک «تجربه یکپارچه روی اندروید»، از اپ پیامرسان گوگل استفاده کنند. این شرکت همچنین گفته تاریخ دقیق توقف سرویس ممکن است بسته به منطقه زندگی کاربر متفاوت باشد و کاربران میتوانند این موضوع را داخل خودِ اپلیکیشن Samsung Messages بررسی کنند.
با پایان عمر Samsung Messages، این اپلیکیشن از زمان اعلام شده دیگر در Galaxy Store قابل دانلود نخواهد بود؛ موضوعی که کاربران سری Galaxy S26 همین حالا با آن مواجه هستند و امکان نصب این اپ را ندارند. این توقف همچنین ساعتهای Tizen OS را تحتتأثیر قرار میدهد؛ بهطوری که کاربران دیگر قادر به مشاهدهی تاریخچه کامل مکالمات روی ساعت نخواهند بود، هرچند ارسال و دریافت پیام همچنان ممکن خواهد بود.
البته این تصمیم چندان غافلگیرکننده نیست. سامسونگ از سال ۲۰۲۴ عملاً استراتژی پیامرسانی خود را با گوگل هماهنگ کرد و Google Messages را روی بسیاری از گوشیهای جدید خود، از جمله سری گلکسی S26، بهصورت پیشفرض قرار داد؛ بهطوری که Samsung Messages حتی در برخی مدلها دیگر وجود نداشت.

همزمان با پایان سرویس، سامسونگ مجموعهای از «ارتقاءها» را بهعنوان مزایای Google Messages برجسته کرده است. از جمله این قابلیتها به امنیت قویتر با سیستم تشخیص کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی و فیلترهای اسپم، پشتیبانی کامل از RCS روی اندروید و iOS برای ارسال تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و تجربه گروهی بهتر، قابلیتهای Gemini برای پاسخهای هوشمند و امکانات خلاقانه در گفتگو، و همچنین اتصال چنددستگاهی که اجازه میدهد مکالمات بدون وقفه بین گوشی، تبلت و ساعت جابهجا شود، اشاره شده است.
درنهایت هم باید به این نکته اشاره کنیم که همه کاربران تحتتأثیر این خاموشی قرار نمیگیرند. دستگاههایی که اندروید ۱۱ یا پایینتر دارند همچنان میتوانند از Samsung Messages استفاده کنند.