زخمی شدن ۱۰ نظامی آمریکایی در حمله به پایگاهی هوایی در عربستان

عصر ایران شنبه 08 فروردین 1405 - 03:41
در حمله ایران به پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی ۱۰ نظامی آمریکایی زخمی شدند و به چند هواپیما خساراتی وارد شد.

منابع رسانه‌ای بامداد شنبه گزارش دادند که در حمله ایران به پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی ۱۰ نظامی آمریکایی زخمی شدند و به چند هواپیما خساراتی وارد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش مشود، گفت که این حمله با یک موشک و چند پهپاد انجام شد.

این خبرگزاری نوشت که در این حمله چند هواپیمای سوخت‌رسانی آمریکایی آسیب دیدند.

به نوشته آسوشیتدپرس تعداد زخمی‌ها و میزان جراحت آنها مشخص نیست اما سی‌بی‌اس نیوز شمار زخمی‌ها را ۱۰ نفر اعلام کرد.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز نیز اعلام کرد که جراحت این افراد جان آنها را تهدید نمی‌کند.

یک مقام نظامی آمریکایی روز جمعه به سی ان ان با بیان اینکه تاکنون ۳۰۳ نظامی آمریکایی در جنگ علیه ایران زخمی شده‌اند، گفت: بیش از ۷۵ درصد از این تعداد مربوط به آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه است.

وی اگرچه ادعا کرد ۲۷۳ نفر از نظامیان مجروح به خدمت بازگشته‌اند اما اذعان کرد که ۱۰ سرباز آمریکایی هنوز بشدت مجروح هستند.

یک مقام آمریکایی پیش‌تر گفته بود که نیروهایی که «به شدت زخمی» محسوب می‌شوند شامل مواردی هستند که احتمال مرگ در آنها وجود دارد یا قریب‌الوقوع است. تاکنون ۱۳ نیروی آمریکایی در جریان عملیات کشته شده‌اند.

ژنرال دن کین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پیش‌تر اعلام کرده بود که بیشتر آسیب‌های وارده به نیروهای آمریکایی ناشی از حملات پهپادی ایران است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.