درخواست آلمان از گروه ۷ برای پایان دادن به جنگ ایران

همشهری آنلاین جمعه 07 فروردین 1405 - 09:31
وزیر خارجه آلمان شامگاه پنجشنبه از گروه۷ خواست که موضعی یکپارچه برای وادار کردن آمریکا به پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «یوهان وادیفول» وزیر خارجه آلمان شامگاه پنجشنبه از گروه۷ خواست که موضعی یکپارچه برای وادار کردن آمریکا به پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کند.

وادیفول در نشست وزرای خارجه کشورهای گروه۷ در فرانسه گفت: «ما در چند روز آینده در بحث‌های فشرده برای یافتن راه‌حل‌های مشترک تلاش خواهیم کرد. هر چقدر هم که با توجه به شرایط، این کار دشوار باشد، بازهم باید تلاش کنیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی توضیح داد که باید از بی‌ثباتی بیشتر جلوگیری کرد، آزادی اقتصادی تضمین شود و چشم‌اندازهایی برای پایان خصومت‌ها و دوره پس از جنگ ایجاد گردد.

این دیپلمات ارشد آلمانی افزود: «ما می‌توانیم یک موضع مشترک تعریف کنیم. البته که هدف، پایان دادن به این درگیری در اسرع وقت و همچنین پایان دادن به آن به روشی پایدار است».

این اولین نشست رسمی گروه۷ از زمان آغاز جنگ تحمیلی جنایتکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.