مجلس به دنبال تصویب قانون دریافت عوارض برای عبور از تنگه هرمز

تابناک پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 02:56
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد که در مجلس به دنبال تصویب قانونی هستند تا ایران برای عبور از تنگه هرمز عوارض دریافت کند.

به گزارش تابناک، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دنبال طرحی هستیم که در آن حاکمیت، تسلط و نظارت ایران در تنگه‌ هرمز به صورت قانونی دیده شود و با دریافت عوارض، منبع درآمدی نیز برای کشور ایجاد شود.

وی افزود: پیش‌نویسی آماده شده است که هنوز به مرحلهٔ طرح کامل نرسیده. تا هفتهٔ آینده قرار است آن را به مرکز پژوهش‌های مجلس بیاوریم و با حضور تیم حقوقی، طرح را کامل کنیم و با شروع جلسات صحن مجلس، طرح را بارگذاری و پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: براساس این طرح ایران باید برای تأمین امنیت کشتی‌هایی که از تنگهٔ هرمز عبور می‌کنند، عوارض دریافت کند.

رضایی کوچی تأکید کرد: این امر کاملاً طبیعی است؛ همان‌طور که در سایر کریدورها وقتی کالا از کشوری عبور می‌کند، عوارض پرداخت می‌شود، تنگه هرمز هم یک کریدور است؛ ما امنیتش را تأمین می‌کنیم و کشتی‌ها و نفتکش‌ها طبیعی است که باید عوارض آن را پرداخت کنند.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.