پکن خواستار توقف حملات به ایران شد

خبرآنلاین سه شنبه 04 فروردین 1405 - 19:31
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اعلام تعویق حمله آمریکا به زیرساخت‌های انرژی در ایران، نسبت به پیامدهای اینگونه تهدیدات در سطح جهانی و منطقه‌ای ابراز نگرانی کرد و خواستار آتش‌بس و پایان حملات علیه تهران شد.

به گزارش خبرآنلاین، لین جیان در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه اینگونه پاسخ داد: «ادامه و طولانی شدن درگیری‌ها به سود هیچ طرفی نیست و آتش‌بس و گفت‌وگو تنها راه برون‌رفت از این بحران است.»

به نوشته ایرنا از وزارت امور خارجه چین این اظهارات درحالی مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) مدعی شده است که حمله به زیرساخت‌های انرژی ایران را به مدت پنج روز به تعویق انداخته می‌اندازد.

لین جیان افزود: چین نسبت به تشدید مداوم تنش‌ها و پیامدهای فرامرزی آن که صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، عمیقا نگران است.

وی همچنین از همه طرف‌های درگیر خواست فوراً آتش‌بس را اجرا کرده و هرچه سریع‌تر به مسیر گفت‌وگو و حل‌وفصل سیاسی بازگردند.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.