خزانه‌داری آمریکا رسما تحریم فروش نفت ایران را به مدت یک‌ماه لغو کرد

خبرگزاری مهر یکشنبه 02 فروردین 1405 - 01:51
وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از بستن هوشمندانه تنگه هرمز و افزایش قیمت جهانی سوخت به‌ناچار اعلام کرد که معافیت تحریمی یک ماهه ای را برای فروش نفت ایران صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، وزارت خزانه‌ داری آمریکا رسما مجوز فروش نفت ایران را پس از بستن هوشمندانه تنگه هرمز و افزایش قیمت های جهانی نفت، به مدت یک ماه صادر کرد.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا در مجوز جدید خود مرتبط با ایران به ناچار اعلام کرد که اجازه فروش نفت خام و فرآورده‌ های نفتی بارگیری شده‌ ایران در کشتی‌ ها را از ۲۰ مارس سال جاری میلادی (۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۴) صادر کرده است.

در بیانیه مذکور آمده است که این مجوز تا ۱۹ آوریل (اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۵) معتبر است.

گفتنی است که اسکات بسنت وزیر خزانه داری آمریکا پنجشنبه گذشته در مصاحبه ای اذعان کرده بود که با معافیت تحریمی مذکور، حدود ۱۴۰ میلیون بشکه نفت می تواند وارد بازارهای جهانی شده و فشارهای شدید وارده بر بازارها که پس از تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به ایران ایجاد شد را تا اندازه ای تعدیل کند.

این درحالیست که تهران پیشتر هشدار داده بود که در نتیجه تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک ایران و ناامن شدن تنگه هرمز، جهان با بحران سوخت مواجه می شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.