مقام اطلاعاتی ترامپ، ادعای او درباره ایران را رد کرد

مشرق نیوز چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 19:38
مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز چهارشنبه برخلاف ادعاهای دونالد ترامپ، گفت که ایران پس از جنگ ۱۲ روزه تلاشی برای بازسازی قابلیت‌های غنی‌سازی خود انجام نداده است.

به گزارش مشرق؛ به گزارش رویترز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا تولسی گابارد با تکرار ادعای «نابودی برنامه غنی‌سازی هسته‌ای ایران» در جنگ ۱۲ روزه اعلام کرد که آمریکا از آن زمان تاکنون هیچ تلاشی از سوی ایران برای بازسازی توانایی غنی‌سازیِ خود مشاهده نکرده است.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای توجیه تجاوز نظامی به ایران، مدعی شده بود که ایران در حال بازسازی توانایی‌های هسته‌ای خود و ساخت سلاح اتمی است.

گابارد همچنین اعلام کرد که با وجود حملات به ایران، حکومت ایران «به نظر پابرجاست»، با این حال مدعی شد که تهران تضعیف شده است.

گابارد افزود که در صورت تداوم حاکمیت کنونی ایران، تهران «احتمالاً به دنبال آغاز یک تلاش چند ساله برای بازسازی ارتش، موشک‌ها و نیروهای پهپادی خود خواهد بود.»

مدیر اطلاعات ملی آمریکا از بالاترین جایگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بوده و مسئولیت نظارت بر ۱۷ دستگاه اطلاعاتی این کشور را بر عهده دارد.‌

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.