به گزارش مشرق؛ به گزارش رویترز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا تولسی گابارد با تکرار ادعای «نابودی برنامه غنیسازی هستهای ایران» در جنگ ۱۲ روزه اعلام کرد که آمریکا از آن زمان تاکنون هیچ تلاشی از سوی ایران برای بازسازی توانایی غنیسازیِ خود مشاهده نکرده است.
این در حالی است که رئیسجمهور آمریکا دونالد ترامپ برای توجیه تجاوز نظامی به ایران، مدعی شده بود که ایران در حال بازسازی تواناییهای هستهای خود و ساخت سلاح اتمی است.
گابارد همچنین اعلام کرد که با وجود حملات به ایران، حکومت ایران «به نظر پابرجاست»، با این حال مدعی شد که تهران تضعیف شده است.
گابارد افزود که در صورت تداوم حاکمیت کنونی ایران، تهران «احتمالاً به دنبال آغاز یک تلاش چند ساله برای بازسازی ارتش، موشکها و نیروهای پهپادی خود خواهد بود.»
مدیر اطلاعات ملی آمریکا از بالاترین جایگاههای اطلاعاتی آمریکا بوده و مسئولیت نظارت بر ۱۷ دستگاه اطلاعاتی این کشور را بر عهده دارد.









