استقرار مجدد نیروهای اسپانیا در عراق با هماهنگی مقامات این کشور و ائتلاف بین‌المللی است

عصر ایران دوشنبه 25 اسفند 1404 - 11:51
گزارش ها حاکی از این است که ماموریت‌های محول شده به نیروهای ویژه اسپانیا، در حال حاضر اجرا نمی‌شوند.

وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد با توجه به تشدید تنش نظامی میان ایران و غرب و وخامت شرایط امنیتی منطقه، نیروهای ویژه خود را در عراق دوباره مستقر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این وزارت‌خانه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش اسپانیا به پایگاه‌های امنی منتقل شدند بدون اینکه اتفاقی برای آنها رخ دهد و آنها در سلامت کامل هستند.

گزارش ها حاکی از این است که ماموریت‌های محول شده به نیروهای ویژه اسپانیا، در حال حاضر اجرا نمی‌شوند.

به گزارش شبکه "آر تی وی ای"، حدود ۳۰۰ تن از نیروهای مسلح اسپانیا اعزام شده و آنها برای ۲ ماموریت در عراق مستقر شده‌اند: ماموریت "عزم راسخ" به رهبری آمریکا علیه داعش و دیگری ماموریت آموزشی در هیات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است یک ژنرال اسپانیایی ماه ژوئن فرماندهی آن را بر عهده داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع اسپانیا تاکید کرد که استقرار مجدد این نیروهای ویژه با هماهنگی تنگاتنگ با مقامات عراقی و ائتلاف بین‌المللی انجام شده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.