بزرگداشت دانش‌آموزان شهید میناب با حضور کودکان یتیم اندونزی

صدا و سیما یکشنبه 24 اسفند 1404 - 09:02
مراسمی برای بزرگداشت یاد ۱۷۵ دانش‌آموز شهید حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در شهر میناب ایران، با حضور جمعی از کودکان یتیم اندونزی در محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا برگزار شد.

بزرگداشت دانش‌آموزان شهید میناب با حضور کودکان یتیم اندونزی

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در این مراسم که با هدف همدردی انسانی و گرامیداشت یاد قربانیان این حادثه برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اشاره به این حمله، آن را مصداق جنایت جنگی و نقض آشکار حقوق بین‌الملل دانست.

مولی محمد بروجردی گفت: حمله به مراکز آموزشی و هدف قرار دادن کودکان بی‌دفاع، نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بشردوستانه بین‌المللی و کنوانسیون‌های ژنو درباره حمایت از غیرنظامیان در زمان مخاصمات مسلحانه است.

بروجردی با اشاره به اعتراف برخی مقامات آمریکایی درباره انجام این حمله افزود: این اعتراف نشان‌دهنده مسئولیت مستقیم عاملان این اقدام است و ضرورت پاسخگویی آنان در چارچوب سازوکار‌های بین‌المللی را بیش از پیش آشکار می‌کند.

وی در پایان از سازمان‌های اسلامی، نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشر و سازمان‌های مدافع حقوق کودکان خواست در برابر چنین جنایاتی سکوت نکنند و برای روشن شدن حقیقت، پاسخگو کردن عاملان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی اقدام کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.