اذعان وزیر انرژی آمریکا به ناتوانی در اسکورت نفتکش‌ها در تنگه هرمز

خبرگزاری مهر پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 16:29
وزیر انرژی آمریکا بر خلاف ادعاهای رئیس‌جمهور این کشور اذعان کرد که کشورش قادر به اسکورت نفتکش‌ها در تنگه هرمز نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در شرایطی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرده بود که کشورش نفتکش های عبوری از تنگه هرمز در خلیج فارس را اسکورت می کند، وزیر انرژی آمریکا این ادعا را رد کرد.

بر اساس این گزارش، «کریس رایت» وزیر انرژی آمریکا اذعان کرد که نیروی دریایی این کشور نمی‌تواند در شرایط فعلی نفتکش‌ها را در تنگه هرمز اسکورت کند.

پیشتر هم خبرگزاری بین المللی رویترز این ادعای رئیس جمهور آمریکا را رد و تأکید کرده بود که نیروی دریایی آمریکا تاکنون همه درخواست ها برای اسکورت کشتی ها را رد کرده است.

به نوشته رویترز، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که هنوز خطر حمله به کشتی ها در تنگه هرمز زیاد است و نمی تواند امنیت عبور نفتکش ها را از این تنگه تضمین کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.